Ödevsiz ve Kitapsız Eğitime Merhaba!
Şimdi, @-Ödev, @-Kitap Zamanı?
İnsanlık onbin yıl kadar önce üretim yapmaya başlamıştır. Üretim bilgi, dolayısıyla eğitim, öğrenim gerektirir. Bilginin öğrenilmesi, derlenmesi, sınıflandırılması ve aktarımının yöntemi ve hızı çağdan çağa değişmiştir.
Yazının icadına kadar olan bin yıllar boyunca, bilgi, görme-dinleme, izleme ve konuşma yoluyla aktarılmıştır. Yazının icadından sonra; bilginin derlenmesinde ve aktarımında bir devrim yaşanmıştır. Bin yıllar sonra matbaanın icadı, bu alanda yeni bir sıçrayıştır. Matbaanın icadından birkaç yüz yıl sonra, bilişim teknolojisi insanlığın hizmetine girmiştir.
Nasıl önce yazının, sonra basımevinin icadı eğitimde-öğrenimde devrimsel değişiklikler yarattıysa; şimdi de bilişim teknolojisi yeni bir sıçramayı mümkün kılmıştır.
Bugün, bilişim teknolojisinin başat konuma gelmesinden bir çeyrek yüzyıl sonra, bilişim teknolojisi hayatımızın her alanında olduğu gibi, eğitimde de başat konuma gelmektedir.
Günümüzde ise eğitim, yeniden çok radikal bir değişimle karşı karşıyadır. Bu değişikliğin temelinde eğitimde teknolojinin, özellikle bilgisayarların kullanımı yatmaktadır.
Tarih boyunca insanlığın yaşadığı 3 büyük devrim olan tarım, sanayi ve bilişim devrimleri sırasıyla üç toplum karakteri ortaya çıkarmıştır: Tarım toplumu, Sanayi toplumu ve son olarak da Bilişim toplumu.
Bilişim toplumu da, kendi içinde, gelişen teknolojinin de etkisiyle 40 yıl içersinde beş kuşak geliştirmiştir:
X kuşağı (1965 - 1980)
Ekonomik krizler ve sosyal sancılar döneminde doğdukları için 'kayıp kuşak' olarak da bilinir.
Y kuşağı (1980 ve sonrası)
Teknoloji ile daha dost, x kuşağına göre daha bireysel ve sonuç odaklı.
Milenyum Kuşağı (1995 - 2000)
Çok küçük bir ara kuşak. Özgürlüğüne düşkün ve teknolojiye tutkun. İnternet onlar için bir kilometre taşı.
Z kuşağı (2000-2003)
Net Kuşağı olarak da bilinen bu kuşak yaratıcılık ve yenilikten zevk alır. Pratiktir ve internet artık onun hayatının bir parçasıdır.
Ve C kuşağı (2003 ve sonrası)
Son yılların ürünü olan gençlerin oluşturduğu bu kuşak, "Connected-Communicating-Computerized" kuşağı. Çünkü bu kuşak ezberi reddeder, anlık yaşar ve derinliğine düşünmez. Çünkü istediğini Internet'ten anında bulabilir. Sabırsız bir kuşak olan C'nin temsil ettiği şey ?content? yani içeriktir. C kuşağının temelinde "content, creativity & community", içerik, yaratıcılık ve topluluk) kavramları bulunmakta. Bu kuşaktakiler yaratıcıdır, kendi içeriğini oluşturur; içerik oluşturan araçları kolaylıkla elde edebilirler, kolaylıkla dağıtabilir ve yorumlamak için yeni yollar yaratabilirler. Ancak statü ve aidiyet kaygısı yaşarlar.
Günümüzde her alanda rekabet bu kuşağın özelliklerine göre şekillenmekte, ancak kuşağa ayak uyduranlar ayakta kalabilmekteler.
Bu zorunluluk eğitim dünyasında da kaçınılmaz bir durum arz etmektedir. Çünkü, eğitimde bilgisayar kullanımı tüm dünyada hızla çoğalırken, yeni gelişmeleri de beraberinde getirmektedir. Tüm dünyada hızla yaygınlaşan elektronik kitap ya da bir başka deyişle @-kitap da bunların içinde en fazla öne çıkandır.
@-kitap nedir?
@-kitap bilgisayarda okunabilmesi için özel olarak tasarlanmış dijital bir dosyadır.
@-kitap, basılı benzerinin kağıt dışında bütün özelliklerini kapsamakla birlikte ek olarak ses, görüntü (video) ve etkileşimli bağlantıları da içermektedir.
Kolaylıkla internetten indirilebilecek, elektronik posta ile gönderilebilecek durumda olan e-kitaplar diskette ve cd-rom olarak da okura ulaşabilmektedir.
Neden @-kitap ?
-
Kâğıt, cilt, baskı maliyetleri olmadığı için basılı kitaplara göre çok daha ucuzdur.
-
Elektronik bir kitap okuyucusu ya da bilgisayar aracılığıyla rahatlıkla okunabilir.
-
Internet üzerinden dağıtılabildikleri için birey, istediği kitaba dakikalar içinde sahip olabilir.
-
Kolay güncellenebilir.
-
Ses, video ve etkileşim olanaklarına sahiptir.
-
Basılı kitapların karşılaştığı dağıtım ve sergilenme sorunu yoktur.
-
Depolanması ve taşınması kolaydır.
-
Kitap içinde sözcük taraması kolayca yapılabilir.
@ - Ödev ve DAPHNE
Daphne, @-kitap teknolojisinin tüm avantajlarını eğitime taşıyarak
bilgi ve teknoloji çağının beklentilerini karşılayan bir eğitim sistemidir.
-
Daphne, öğrencilerin internet ortamında ödev yapma olanağı verir.
-
Ödevlerin çok hızlı yapılmasını sağlar.
-
Her dersin kitabı, internet ortamında PDF olarak yayınlanır.
-
Öğrencinin ve öğretmenin kitap taşımasına gerek kalmaz.
-
Öğrencinin, internetin olduğu her koşulda rahat ders çalışabileceği, kolay ödev yapabileceği bir sistemdir.
Daphne Eğitim Kurumu İçin Neden Gereklidir?
-
Daphne, ekonomik ve pratik bir sistemdir.
-
Daphne'yi kullanan eğitim kurumu diğerlerine göre fark yaratacaktır.
-
Eğitim kurumunun öğrenciye verdiği değeri ortaya çıkaracaktır.
-
Eğitim kurumunun eğitim kalitesini artıracak, öğrencilerin kurumu tercih etmelerine öncülük edecektir.
-
Eğitimcilerin ders anlatma verimliliğini sağlayacak, öğretmen- öğrenci ilişkilerinde pozitif fark yaratacaktır.
-
Haftalık ve/ya da dönem ödevleri aksamadan gerçekleşecek, öğrencinin dersi daha iyi anlaması ve öğrenmesi kaliteli olarak gerçekleşecektir.
-
Eğitimciler, ödev okuma, değerlendirme için harcayacakları zamanı daha kaliteli eğitim ve öğretim için kullanacaklardır.
-
Daha iyi öğrenen öğrenci eğitim kurumuna daha fazla güvenecek ve kurumun tanıtımını pozitif katkı sağlayacaktır.
-
Eğitimcilerin her öğrenciye ayıracakları kaliteli zaman artacaktır.